Sprekers


Pim van der Feltz

Director Google Benelux

Voordat hij in mei 2008 voor Google ging werken, was Pim van der Feltz negen jaar werkzaam bij T‑Mobile Nederland / Ben; eerst als directeur productontwikkeling en directeur carrier relations en de laatste vier jaar als bestuurslid. In die hoedanigheid was hij verantwoordelijk voor de marketing. Pim heeft twintig jaar ervaring, waaronder negen jaar in de mobiele telecommunicatiesector en daarvoor als consultant. Hij bekleedde diverse posities bij Shell. Pim studeerde economie aan de Universiteit van Groningen.

Wouter Vink

Global Lead, Prospect Management, Google

Wouter Vink (34) is Global Lead, Prospect Management, en geeft sinds 2010 vanuit Mountain View leiding aan een deel van de Noord-Amerikaanse B2B marketing activiteiten van Google. Daarvoor was hij werkzaam als Product Marketing Manager bij Google in Amsterdam. Wouter is jurist en bedrijfskundige.

Matt Brittin

Vice President of Northern and Central Europe Operations, Google

Matt is Vice President van Google in Noord- en Centraal-Europa en stuurt in twaalf verschillende landen teams aan die gebruikers en bedrijven helpen het beste uit internet te halen.

Matt ging in januari 2007 bij Google werken waar hij Director of Sales voor Engeland werd. Begin 2009 werd hij Managing Director voor Engeland en Ierland, en in oktober 2011 kwamen daar nog verdere Europese verantwoordelijkheden bij. Vóór zijn werk bij Google maakte Matt carrière op het gebied van media en marketing, waarbij de nadruk lag op strategieën, commerciële ontwikkeling en verkoopprestaties.

Matt is Non-Executive Director voor Sainsbury's en bestuurslid van liefdadigheidsinstellingen de Media Trust en de Climate Group. Naast zijn werk is hij een fervent sporter. In juni 2011 haalde hij geld op voor het goede doel door van John O’Groats naar Land’s End te fietsen. Hij was internationaal actief als zeiler, heeft de Boat Race voor Cambridge geroeid en medailles in de wacht gesleept voor Groot-Brittannië op de World Rowing Championships. Matt woont met zijn vrouw en twee zonen in de buurt van de Thames.

The Acceleration of Everything
Presentatie downloaden (10 MB)

Patrick Walker

Senior Director Content Partnerships YouTube/Google EMEA

Patrick Walker is de senior director of content partnerships voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Onder zijn leiding wist het partnershipteam belangrijke deals te sluiten met Europese mediabedrijven, onder andere de BBC, RAI, Lagardère Active en ZDF. Ook wist hij als eerste commerciële overeenkomsten te sluiten met YouTube voor avondvullende programmering, waaronder grensverleggende deals met Channel 4 en Five.

Voordat hij in 2006 bij YouTube ging werken, was Patrick de General Manager of International Video Services voor RealNetworks. Hier speelde hij een belangrijke rol bij de lancering van Reals eerste audio- en videodiensten in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Hij heeft meer dan 19 jaar ervaring in de televisie-, radio- en online media-industrie. Patrick begon zijn carrière als tv-producer voor NHK (de publieke omroep van Japan). Later werkte hij als Senior Broadcast Journalist voor BBC News in Japan en Zuidoost Azië.

YouTube: The next generation
Presentatie downloaden (26 MB)

Chewy Trewhella

Creative Technologist Lead, Creative Lab, Google

Chewy is een dynamische stem binnen Google en een expert op het gebied van technologie, tools en platformen. Hij reist dan ook de wereld rond om presentaties te geven voor ontwikkelaars, ondernemers en studenten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Voordat Chewy zich aansloot bij het New Business Development-team heeft hij gewerkt in het Developer Relations-team dat verantwoordelijk is voor Social, Search, YouTube en Geo-producten. Ook werkte hij als Customer Solutions Engineer en heeft hij een solide achtergrond in web development.

Amanda Rosenberg

Associate Business Development Manager Mobile, Google

Amanda is Google's Business Development Manager voor mobiel adverteren, en in die functie verantwoordelijk voor heel EMEA. Ze werkt met verschillende adverteerders in de sectoren Retail, Finance, Travel en Entertainment, en is een expert op het gebied van strategie voor mobiel adverteren, m-Commerce oplossingen en Google mobiele advertentieproducten. Amanda spreekt regelmatig op events in heel Europa, en wordt gezien als een autoriteit op het gebied van mobile marketing.

Jim Lecinski

Vice President US Sales, Google

Jim Lecinski, Vice President, U.S. Sales voor Google Inc., leidt de Amerikaanse advertentiebusiness van Google.

Vanuit zijn thuisbasis, Chicago, helpt Jim adverteerders en mediabureaus om digitale nieuwe uitdagingen effectief aan te pakken. Hiervoor brengt hij 20 jaar geïntegreerde ervaring met marketing en met on- en offline adverteren met zich mee. In juni 2011 is Jims boek over het nieuwe marketingmodel gepubliceerd, “Winning the Zero Moment of Truth”. Dit boek is wereldwijd al door meer dan 60.000 marketeers gelezen en werd besproken in de New York Times en in Advertising Age. Voor zijn tijd bij Google bekleedde Jim verschillende leidinggevende functies bij reclamebureaus (DDB, marchFirst, Young & Rubicam en EuroRSCG). Hij behaalde een MBA-titel aan de University of Illinois en een BA-titel aan de University of Notre Dame. Momenteel is hij bestuurslid van The Executive’s Club of Chicago en van The Art Institute of Chicago. Maar voor Jim bestaat er meer dan alleen Google. Zijn grote passie is vintage jazz. Naast zelf muziek maken, is hij ook een verwoed verzamelaar en schrijft hij over deze muziekstijl op zijn blog en in tweets.

ZMOT: Winning the Zero Moment of Truth
Presentatie downloaden (13 MB)
http://www.zeromomentoftruth.com

Daniel Meyer

Daniel Meyer, Director Market Insights, EMEA, Google

Daniel Meyer is Google's Head of Research voor Noord- en Centraal-Europa. Voordat hij in 2007 voor Google ging werken was Daniel European Research Director voor AOL (America Online). Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van marktonderzoek met betrekking tot media, internet en telecommunicatie.

Moving towards cross-media measurement globally
Presentatie downloaden (8 MB)

Jens Schulte-Bockum

Chief Executive Officer Vodafone Nederland

Jens Schulte-Bockum is sinds december 2008 Chief Executive Officer (CEO) bij Vodafone Nederland. Hij is verantwoordelijk voor ruim 3.500 Nederlandse medewerkers die circa 5 miljoen klanten bedienen. Schulte-Bockum werkt sinds 2003 voor Vodafone: tot 2008 bij Vodafone Group, onder andere als Global Director of Terminals, en sinds 2008 als CEO van Vodafone Nederland in Amsterdam. Voordat hij bij Vodafone kwam, werkte hij tien jaar voor management consultancybureau McKinsey&Co. Jens Schulte-Bockum studeerde Economie aan de Universiteit van Kiel (Duitsland) en behaalde een master Economie aan de Universiteit van Chicago.

Simon Rogers

Editor for The Guardian

Simon Rogers is redacteur van de guardian.co.uk/data (http://www.guardian.co.uk/datablog, http://www.twitter.com/datastore). Dit is een online gegevensbron die honderden onbewerkte datasets publiceert en zijn gebruikers aanmoedigt deze te visualiseren en te analyseren. Ook is hij werkzaam als nieuwsredacteur voor de Guardian, waarbij hij samenwerkt met het grafische team om omvangrijke datasets te visualiseren en te interpreteren. Hij was nauw betrokken bij het crowdsourcen van de uitgaven van 450.000 parlementsleden door de Guardian en de verslaggeving rond de logboeken van Wikileaks over de oorlogen in Afghanistan en Irak. Daarvoor was hij de launch editor van de online nieuwsdienst van de Guardian en was hij redacteur van de wetenschapsbijlage van de krant. Hij heeft de redactie verzorgd van twee boeken die door de Guardian zijn uitgegeven: “How Slow Can You Waterski” en “The Hutton Inquiry and its impact”. In 2010 kreeg Simon een eervolle vermelding tijdens de uitreiking van de prijzen voor de journalistiek door de Royal Statistical Society. Bij de Malofiej 2011 Infographics awards mocht hij een tweede prijs in ontvangst nemen voor zijn supplementenreeks Factfile UK. Met Datablog won hij in 2011 de Newspaper Awards prijs voor zijn gebruik van de nieuwe media (Best Use of new media award).

In 2011 werd Simon door de Oxford Internet Institute (Oxford University) verkozen tot beste Engelse internetjournalist en won hij de inaugural XCity award van City University. De Datastore werd eervol vermeld op: Knight Batten awards for innovation in journalism, 2011 Technical innovation, Online Media Awards 2011 Best use of new media voor Guardian Datablog, Newspaper Awards 2011.

Dr Patrick Dixon

Futurist and Chairman of Global Change Ltd

Dr Patrick Dixon is een onafhankelijke trendwatcher, auteur, mediagoeroe en internetverslaggever. In de media wordt hij vaak omschreven als de belangrijkste futurist die Europa rijk is. Hij is een dynamisch, provocerend en onderhoudend spreker die veel van ’s werelds grootste bedrijven adviseert over belangrijke trends, het omgaan met onzekerheid, het identificeren van risico’s en het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden. In 2005 werd hij door Thinkers 50 verkozen tot een van de twintig meest invloedrijke bedrijfsfilosofen ter wereld. Patrick is van oorsprong arts en heeft 12 boeken geschreven die in 24 talen zijn uitgegeven, waaronder “Futurewise and Building a Better Business”. Zijn websites zijn al door 11 miljoen verschillende bezoekers bezocht en meer dan 700.000 mensen hebben zijn video’s bekeken.

Break outs

Joan Arensman

Senior Industry Analyst, Google

Joan Arensman is Senior Industry Analyst bij Google en werkt met een aantal van de grootste klanten van Google wereldwijd. Hij heeft een passie voor het vinden van nieuwe manieren om grote hoeveelheden data uit verschillende bronnen te analyseren en combineren. Voordat hij bij Google kwam, werkte Joan als management consultant bij McKinsey; daarvoor was hij chef-staf van Mark Rutte.

Break out: Greater with Data
Hoe vind je in de alsmaar toenemende stroom aan data de echt relevante signalen?
Presentatie downloaden (1 MB)

David Liversidge

NACE Ops Project Manager, Google

David is het Europese hoofd van Online2Store van Google. Online2Store is een programma voor onderzoeksinitiatieven en productontwikkeling, waarbij de nadruk ligt op de rol van online onderzoek bij offline verkoop. David werkt al vijf jaar voor Google. Daarvoor was hij werkzaam in de financiële branche, waar hij zich vooral focuste op multi-channel retail-banking. Hij behaalde een MA aan Oxford University en woonde en werkte daarna in verschillende landen.

Break out: How online can impact your offline business
Recent results from the Online2Store programme at Google
Presentatie downloaden (7 MB)

Mark Chalmers

Perfect Fools

Tijdens zijn opleiding als architect in zijn geboorteland Engeland was Marc Chalmers in zijn vrije tijd al bezig met het bouwen van installaties en omgevingen. Later ging hij dit professioneel doen voor Coke, Disney & Ford bij Imagination. In de jaren negentig werkte hij voor HHCL+Partners aan het beruchte Tango account, waarmee het bureau de felbegeerde titel “Agency of the Decade” van het tijdschrift Campaign in de wacht sleepte. In 2000 verliet hij Londen en ging in Amsterdam wonen waar hij aan de slag ging voor StrawberryFrog. Zijn werk voor ECD & partner werd alom geroemd in 170 landen. In 2008 werd Chalmers groepspartner bij het internationale creatieve bureau Perfect Fools. Voor hen zette hij een afdeling op in Amsterdam waarbij bij de nadruk legt op technologie, ontwerp en het overbrengen van een verhaal. Het werk dat de Fools verrichtten aan het Canvas Experiment van Converse leverde hen talloze prijzen op tijdens het Cannes Lions Festival dit jaar. Chalmer mocht meerdere malen industrieprijzen in ontvangst nemen en tijdens de British TV awards werd hij de ‘Godfather of Guerrilla’ genoemd. Hij wordt beschouwd als een van de 5 beste Europese regisseurs die zich bezig houden met interactieve creaties.

Break out: Creative Inspiration
A vision on brand building in the Digital Age

Amanda Rosenberg

Associate Business Development Manager Mobile, Google

Amanda is Google's Business Development Manager voor mobiel adverteren, en in die functie verantwoordelijk voor heel EMEA. Ze werkt met verschillende adverteerders in de sectoren Retail, Finance, Travel en Entertainment, en is een expert op het gebied van strategie voor mobiel adverteren, m-Commerce oplossingen en Google mobiele advertentieproducten. Amanda spreekt regelmatig op events in heel Europa, en wordt gezien als een autoriteit op het gebied van mobile marketing.

Break out: The Mobile (R)evolution
Building your mobile strategy
Presentatie downloaden (2 MB)
http://howtogomo.com
http://ourmobileplanet.com
http://www.guidetotheappgalaxy.com/

Damian Lawlor

Managing Director Media Platforms for Northern and Central Europe, Google

Damian is Managing Director voor Media Buying Solutions in Noord- en Centraal-Europa. Hij richt zich voornamelijk op het vinden van de allerbeste oplossingen in online adverteren voor Google´s grootste klanten in de advertentiebusiness. Hij begon zijn loopbaan bij Google als Director van de online verkoopkanalen van AdSense en YouTube in EMEA. Voordat hij bij Google ging werken, was Damian European Head of Product & Programme Development bij Elavon, een van Europa’s grootste verwerkers van elektronische betalingen en een dochteronderneming van US Bancorp. Daarvóór was hij onder andere werkzaam op het gebied van business development, operations en consultancy in Europa, Azië en het Midden-Oosten.

Break out: Top Four Ways to lead in Display
Presentatie downloaden (11 MB)

Florence Diss

Strategic Partner Development Manager, Google

Florence zorgt voor de commerciële partnerships van Google in Europa met de nadruk op Google Wallet. Vijf jaar geleden trad ze in dienst bij Google en ze heeft het grootste deel van haar professionele loopbaan besteed aan het tot stand brengen van partnerships in de internetindustrie. Nadat ze haar studie economie aan de Durham University in Engeland succesvol had afgerond, begon haar carrière bij de Boston Consulting Group.

Break out: Mobile-izing Commerce
A look at Google's Commerce strategy and the role of the mobile phone in revolutionizing tomorrow's purchases
Presentatie downloaden (6 MB)

Clancy Childs

EMEA Manager Google Analytics, Google

Clancy Childs leidt het Google Analytics Premium Support team voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Hij werkte samen met veel van Googles belangrijkste adverteerders en uitgevers, waarbij hij hen hielp om met behulp van Google Analytics zakelijke inzichten te krijgen en deze vervolgens te implementeren.

Daarvoor werkte hij voor verschillende andere producten van Google zoals AdSense, Maps, Apps (Gmail) en Checkout. Voordat hij voor Google ging werken, was Clancy een van de eerste webprogrammeurs die werd ingehuurd door McCann Erickson bij McCann Interactive / Thunder House New York. Later werd hij Director van IT en Product Manager voor VOIP voor McGraw Communications. Hij behaalde een MBA aan de London Business School.

Break out: Measure Everything
Approaching increased complexity of online measurement with Google Analytics
Presentatie downloaden (4 MB)

Mascha Driessen

Head of YouTube & Display Advertising Sales Benelux, Google

Mascha staat aan het hoofd van Google's display business in de Benelux, waaronder YouTube en het Google Display Netwerk vallen. Mascha is haar hele carrière bezig geweest met efficient en vooral relevant adverteren, om de boodschap van adverteerders dichtbij het hart van de consument te brengen. Vanaf midden jaren '90 hield zij zich daarom bezig met Branded Content bij RTL Nederland, en integreerde relevante boodschappen van adverteerders in programma's als Rad van Fortuin, Koffietijd, Eigen Huis & Tuin en Life & Cooking. In 2005 stapte zij over naar Endemol Nederland, om daar als Sales & Marketing Director haar missie voort te zetten. Met recht een bruggenbouwer tussen commercie en content, waarbij zij bekend staat als een persoonijkheid 'who makes it happen'. Sinds een kleine 3 jaar past zij haar inzicht en ervaring vanuit TV van zowel broadcastzijde als producentenkant toe binnen de missie van Google. Haar meest recente wapenfeit is de doorbraak in Belgie met de launch van YouTube op 1 januari 2012 aanstaande. Mascha studeerde Rechten en Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, en specialiseerde zich in Reclamewetenschap aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Break out: Creativity Powered Up with Video
The Psychology behind engaging with consumers
Presentatie downloaden (9 MB)

Mylene Noual

EMEA Senior Youtube Project Manager, Google

Mylene startte in 2005 bij Google als Search Product Specialist. Ze volgde Google’s producttrends op de voet; vervolgens richtte ze zich meer op Display. Hierna stapte ze over naar het YouTube team, waarbij ze de lanceringen van nieuwe producten voor adverteerders EMEA-wijd ondersteunde. Ook gaf ze ondersteuning aan nieuwe landelijke YouTube lanceringen en het bedenken van de articulatie van nieuwe aanbiedingen of tools, in heel EMEA. Haar focus ligt op het leveren van oplossingen aan klanten. Mylene werkte eerder in uiteenlopende gebieden als export expertise en retail- en marktonderzoek in Taiwan, Hong Kong en Frankrijk. Ze nam in 2000 deel aan the internet wave als een uitgeefster bij Doubleclick UK. Mylene studeerde International Negotiation met een focus op de Chinese wereld. Ze heeft een voorliefde voor talen en culturen en houdt van bergen en sport in het algemeen. Ze liep twee halve marathons, één triatlon, de ‘UK three peak challenge’ en brengt vakanties door in landen waar ze in de bergen kan wandelen.

Break out: Creativity Powered Up with Video
The Psychology behind engaging with consumers
Presentatie downloaden (9 MB)
Privacybeleid